Thursday 24 November 2011

Tajuk 4 - Penyediaan Bekas dan Cara Memasukkan Ikan Hiasan

Tajuk 4-Ikan-hias Dan Msk Ikan

REFLEKSI:

Kelebihan
Seterusnya, untuk tajuk Penyediaan Bekas, saya juga menggunakan paparan slide power point untuk memberi pemahaman kepada murid-murid saya. Murid juga mudah memahami tajuk tersebut dengan melihat  langkah-langkah yang ditunjukkan oleh guru. Murid juga dapat belajar bagaimana memasukkan ikan hiasan yang baru dibeli ke dalam akuarium mengikut langkah yang betul.

Kelemahan
Satu kelemahan yang dapat saya kesan ialah saya tidak meletakkan gambar untuk langkah-langkah penyediaan bekas untuk memelihara ikan hiasan.

Langkah untuk mengatasi
Saya akan meletakkan gambar bagi setiap langkah-langkah tersebut agar murid akan lebih faham tentang langkah-langkah penyediaan bekas dan menghias akuarium.

No comments:

Post a Comment

Kemahiran Hidup Tahun 5

Sbb Dan Tujuan Pelihara Ikan Aras 2&3

Kemahiran Hidup Tahun 5

Ikan Hiasan-Pengenalan

Kemahiran Hidup Tahun 5

Tajuk 3-Penyediaan Bekas-Aksesori Akuatik

Kemahiran Hidup Tahun 5

Tajuk 4-Ikan-hias Dan Msk Ikan